RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Godzina | Czynność | Opis |
---|---|---|
6:30 – 8:15 | Przyjmowanie dzieci do żłobka. | Zabawy dowolne w sali według zainteresowań dzieci. Zabawy inicjowane przez opiekuna. Praca indywidualna z dzieckiem. . |
8:00-8:15 | Czynności sanitarno – higieniczne. | Trening czystości, wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych. |
8:15 | Śniadanie. | Zachęcanie dzieci do estetycznego spożywania posiłku, podejmowanie próby samodzielnego jedzenia. |
8:45 – 09:00 | Czynności sanitarno – higieniczne/Nocnikowanie. | Trening czystości, wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych. Zachęcanie dzieci do korzystania z nocnika. |
09:00 – 10:00 | Zajęcia tematyczne – rozwijające indywidualne zdolności dzieci. / Pobyt na świeżym powietrzu. | Wspólne czytanie/ zajęcia muzyczno-ruchowe/ zabawy paluszkowe/ gimnastyka buzi i języka/ sensoplastyka. Zachęcanie dzieci do samodzielnego ubierania się. Spacery, obserwacje przyrodnicze. . |
10:00-10:15 | Czynności sanitarno – higieniczne. | Trening czystości, wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych. |
10:15 | Drugie śniadanie. | Częstowanie dzieci owocami, warzywami. |
10:45-11:45 | Zabawy ruchowe, zajęcia plastyczne lub pobyt na świeżym powietrzu. | Wspólne czytanie/ zajęcia muzyczno-ruchowe/ zabawy paluszkowe/ gimnastyka buzi i języka/ sensoplastyka. Zachęcanie dzieci do samodzielnego ubierania się. Spacery, obserwacje przyrodnicze. |
11:45-12:00 | Czynności sanitarno – higieniczne. | Trening czystości, wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych. |
12:00 | Obiad | Zachęcanie dzieci do estetycznego spożywania posiłku, podejmowanie próby samodzielnego jedzenia. |
12:30-12:45 | Czynności sanitarno – higieniczne. | Trening czystości, wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych. |
12:30-14:30 | Czas drzemki, relaksu. | Leżakowanie – słuchani bajek, kołysanek, muzyki relaksacyjnej. |
14:00-14:30 | Powolne wstawanie. Czynności sanitarno – higieniczne/Nocnikowanie. | Trening czystości, wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych. |
14:30 – 15:00 | Czytanie na dywanie. | Zajęcia mające na celu wprowadzenie w świat bajek, baśni, uwrażliwianie na literaturę, rozwój pamięci i wyobraźnię. |
15:00-15:15 | Czynności sanitarno – higieniczne | Trening czystości, wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych. Zachęcanie dzieci do korzystania z nocnika. |
15:15 | Podwieczorek | Zachęcanie dzieci do estetycznego spożywania posiłku, podejmowanie próby samodzielnego jedzenia. |
15:30-15:45 | Czynności sanitarno – higieniczne | Trening czystości, wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych. Zachęcanie dzieci do korzystania z nocnika. |
15:45-17:00 | Oczekiwanie na rodziców | Zabawy dowolne w sali bądź w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy inicjowane przez opiekuna. Kontakt indywidualny z rodzicami. |
Przedstawiony powyżej Ramowy Rozkład Dnia jest ogólnie obowiązujący w naszym żłobku.
W wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb.