RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Godzina | Czynność | Opis |
---|---|---|
6:30 – 8:30 | Przyjmowanie dzieci do żłobka. | Zabawy dowolne w sali według zainteresowań dzieci. Zabawy inicjowane przez opiekuna. Praca indywidualna z dzieckiem. |
7:45 – 8:15 | Gimnastyka dla Smyka. | Ćwiczenia ruchowe doskonalące sprawność fizyczną, wdrażanie do prawidłowego powtarzania ćwiczeń za prowadzącą, promowanie zdrowego stylu życia. |
8:15-8:30 | Czynności sanitarno – higieniczne przed śniadaniem. | Trening czystości, wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych. |
8:30 Bobaski | Śniadanie. | Zachęcanie dzieci do grzecznego i estetycznego spożywania posiłku, podejmowanie próby samodzielnego jedzenia. |
8:45 – 09:00 | Czynności sanitarno – higieniczne po śniadaniu/Nocnikowanie. | Trening czystości, wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych. Zachęcanie dzieci do korzystania z nocnika. |
09:00 – 09:45 | Pobyt na świeżym powietrzu.. | Zachęcanie dzieci do samodzielnego ubierania się. Inspirowanie dzieci do zabaw ruchowych w ogrodzie przedszkolnym. Spacery, obserwacje przyrodnicze. |
9:45-10:00 | Czynności sanitarno – higieniczne przed drugim śniadaniem. | Trening czystości, wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych. |
10:00 Bobaski | Drugie śniadanie. | Częstowanie dzieci owocami, warzywami. |
10:15-10:45 | Mały artysta/Sensoplastyka/J. angielski/Zajęcia muzyczno – ruchowe/Zabawy paluszkowe/Gimnastyka buzi i języka. | Zajęcia dydaktyczne, ogólnorozwojowe dostosowane do wieku dziecka uzależnione od dnia tygodnia. |
10:45-11:00 | Czynności sanitarno – higieniczne przed obiadem. | Trening czystości, wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych. |
11:15 Bobaski | Obiad | Zachęcanie dzieci do grzecznego i estetycznego spożywania posiłku, podejmowanie próby samodzielnego jedzenia. |
12:15-12:30 | Czynności sanitarno – higieniczne po obiedzie. | Trening czystości, wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych. |
12:30-13:30 | Czas drzemki, relaksu. | Leżakowanie – słuchani bajek, kołysanek, muzyki relaksacyjnej. |
13:45-14:00 | Powolne wstawanie. Czynności sanitarno – higieniczne przed podwieczorkiem/Nocnikowanie. | Zachęcanie dzieci do grzecznego i estetycznego spożywania posiłku, podejmowanie próby samodzielnego jedzenia. |
14:00 Bobaski | Podwieczorek. | Zajęcia mające na celu wprowadzenie w świat bajek, baśni, uwrażliwianie na. |
14:15-14:30 | Czynności sanitarno – higieniczne po podwieczorku | Trening czystości, wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych. Zachęcanie dzieci do korzystania z nocnika. |
14:30-15:00 | Czytanie na dywanie | literaturę, rozwój pamięci, wyobraźni i aktywnego słuchania. |
15:30-16:00 | Kanapki | Zachęcanie dzieci do grzecznego i estetycznego spożywania posiłku, podejmowanie próby samodzielnego jedzenia. |
16:00-17:00 | Oczekiwanie na rodziców | Zabawy dowolne w sali bądź w ogrodzie przedszkolnym/Zabawy inicjowane przez opiekuna. Kontakt indywidualny z rodzicami. |
Przedstawiony powyżej Ramowy Rozkład Dnia jest ogólnie obowiązujący w naszym żłobku.
W wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb.